Päevakaja
Tartus avati lumepark (0)
Nüüd on Tartus võimalik talverõõme veel rohkem nautida. OÜ Tartu Lumepark on ehitanud Tartusse Narva maantee äärde Raadi vanasse kruusakarjääri lumerõngapargi, kuhu juba jaanuarist külalisi oodatakse.
Sotsiaalmeedia abil edastatud infost saime teada, et 18.veebruaril, reedel, avas Tartu Lumepark taas uksed. Viimased külmad ööd olid lubanud toota piisavalt palju kunstlund ning kõik kuus rada on kihutamiseks valmis. Ära istu toas, tule naudi talve! Laupäeval 20.veebruaril toimus õhtuhämaruses talverõõmude nautimine tõrvikute loodud meeleolus. Valguse lumemäele andis ikka elekter.
Silma hakkas lumepargis kohe, et rajad olid korralikult lume all, arvestades vähest lund. Hea tunde tekitas, et leidub ettevõtlike inimesi kes rajavad toredaid paiku. Lastel on vaja talvistel aegadel mingit tegevust. Ka asupaik pole laita, kena koht ja päris järsu nõlvaga, vaeva on seal nähtud palju ning mullatöid tehtud. Üks radadest tundus päris pikk. Kokku lugesin kuus erineva astmega rada. Ja üleval kaldapeal oli väike küngas ka kõige pisematele , kes said vanemate silma all tuubiga liugu lasta. Meeleolu loomiseks mängis muusika. Tore on ka, et tehnika aitab - mäest ülesse saab liugteega. Tõrvikute õhtule kohaselt põlesid radade väravates tõrvikud.
Välja võib tuua faktid, et kaheksa hektarit enda alla haarava lumepargi keskel asuvad lumerõngapark ja kelgumägi. Ja siinkohal tähelepanu – oma kelguga saab kelgumäel tasuta lustida. Veel värskel pargil on ka edaspidiseid plaane: külalistele tahetakse luua liuväli, murdmaasuusarada, lumelauanõlv ning mäesuusatamise algõppeks sobilik nõlv.
Tartu Postimehe andmetel on radu on rõngapargis kuus ning need on üsna erineva raskusastmega. Rajad järgivad karjääri maastikuprofiili. Mida raskem rada, seda järsem ja seda suurema hoo sisse saab.
Tavaline praktika on, et lumerõngapargis pressitakse rajad kunstlumme või lastakse inimestel otse mäest alla tuhiseda. Tartus Lumepargis on rajad kaevatud pinnasesse. See muudab kõigepealt rajad ohutumaks, kuid on ka väga praktiline ning võimaldab radu kiiremini avada, kuna vaja läheb vähem lund.
Tekst ja foto: Inkari Lindve